torstai 23. marraskuuta 2006

Minä ja Markkinointi

Markkinointi vaikuttaa minuun todella paljon. Luen joka päivä lehtiä ja katson mainoksia. Lehdistä ja mainoksista saa paljon informatiota esim. tulevista alennus myynneistä tai vaikkapa uusista tuotteista. Kuluttujana minun tehtäväni on hyötyä lehti mainoksista, lehdistä, tv mainoksista. Kotiini tulee myös liuta kutsuja erilaisiin kenkä, laukku tai vaatekauppa-avajaisiin.
Markkinoinnin avulla luodaan mainoksia, jotka sitten joko vaikuttavat meihin tai eivät. Tartun syöttiin yleensä jos kyse on muotiin liittyvistä tapahtumista. Ilman markkinointia tiedon leviäminen saattaisi olla hankalaa.
Markkinointia on monenlaista. Meille nuorille suunnattu markkinointi eroaa hyvin paljon vanhemmalle sukupolvelle suunnatusta markkinoinnista. Esim. kävellessä Aleksanterin katua pitkin, huomaa miten paljon mainoksia on joka puolella. Mainosten avulla sitä tarttuu syöttiin ja ostaa mainoksessa olevan tuotteen. Jälkeenpäin sitten huomaa oliko tuote todella tärkeä ja käytännöllinen vai oliko mainonnalla asiaa tuotteen oston yhteydessä.

Ei kommentteja: