maanantai 4. joulukuuta 2006

Näin minuun osutaan

Jatkan teemaa farkkuaiheella.

Mainonnan avulla saa tehtyä ihmeitä. Jokainen meistä on varmasti joskus nähnyt ainakin yhden farkkumainoksen, oli se sitten muotilehdessä, sanomalehdessä tai katumainoksena. Ennen vanhaan mainostettiin pelkästään farkut, nykypäivänä niistä kehitellään kokonainen tarina, joka vaikuttaa nuoreen kuluttajaryhmään kuin ihme. Mainoksissa käytetään kauniita laihoja naismalleja ja komeita lihaksikkaita miesmalleja. Kukapa meistä ei haluaisi olla kaunis tai komea? Tämmöisellä mainonnalla viestitetään kuluttajaryhmille, että heistäkin tulee kauniita ja komeita heti kun he ovat ostaneet mainoksessa olevat farkut.
Minuun farkkumainokset eivät kuitenkaan osu. En suostu olemaan mainonnan uhri. Luen paljon muotilehtiä, jotka sisältävät tuhansittain vaatemainoksia. En kuitenkaan etsi vaatteita lehdistä vaan kaupoista. Minusta on järkevämpää etsiä kaupoista itselleen sopivat vaatteet kuin lehdistä. Niiden sovituskin onnistuu heti. Eikä tarvitse huolehtia palautuksista.

Ei kommentteja: